Ätstörningen

Efter att jag har haft ett långt uppehåll nu igen så har jag bestämt mig, jag har tänkt på detta till och från länge och då menar jag länge.
Jag har bestämt mig för att visa hur jag ser ut i dagens läge och hur jag såg ut när jag fortfarande var styrd under "äsen" vilket är jättestort för mig eftersom jag får fortfaramde impulser till att gå tillbaka till "äsen" och inte äta osv men jag har det under kontroll och jag äter mer än vad jag har gjort på flera år vilket jag gör eftersom jag tränar, det gör mig mer hungrig och jag har insett att ju mer jag äter och får i mig energi osv så orkar jag träna mer. Det är en god cirkel och det är bara bra i mitt fall. 
Såhär såg jag ut när jag var sjuk:
Man såg ben sticka ut och hade inga muskler knappt, min kropp var orkelös och jag orkade inte göra så mycket. Jag kunde knappt träna för att det gjorde mig yr och jag fick knappt i mig något.
 
I dagens läge:
 
Såhär ser jag ut idag, med fler kilon på kroppen, mer hälsosammare och muskler, men inte muskler som syns så mycket för att jag vill ha en tonad kropp men ändå hälsosam, jag tränar inte för att få ett sexpack osv utan för att jag vill må bättre och få tonad kropp i en hälsosam form som sagt. Man har inte en platt mage när man äter osv, det är så det är och det har jag lärt mig. Jag har kommit till att jag tränar, springer lopp och äter det mesta.
Jag gör detta för att inspirera och försöka få personer att se hur alla är olika i kropp och form, alla är perfekta och unika, man ska inte behöva vara den där smala för att vara perfekt. 
Jag har former, jag är smal men jag väger normalt och äter. Jag vet att jag inte behöver gå ner och sluta äta för att bli smal.
Detta är en liten del av min historia men det är för att visa att det går att komma ifrån kontrollen och allt vad en ätstörning betyder.
Ja allas kamp är olika och ätstörningar är väldigt olika men det går att komma igen till ett liv där man känner sig bra, även om man kan ha dåliga dagar också vilket är helt okej.
 
 

Kommentarer
Mia säger:

Tack för att du delar. ♡ Heja dig!

2016-06-12 | 20:57:37
Bloggadress: http://miamumsar.blogspot.com
B säger:

DU ÄR GRYM!!

2016-06-13 | 20:51:52

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback