Hello!

Då var min första dag på dagvården klar ;). Det gick väl helt okej, man var ganska nervös och så men det har väl släppt lite nu!
Och jag har fått en kommentar med lite frågor som jag tänkte försöka svara lite lätt på :).
Dagarna ser lite olika ut men man är alltid där 9-15 och som idag så har man ett morgon möte och sedan så är det så att man har temagrupp under en timmes tid på förmiddagen och sedan är det lunch. På eftermiddagen är det ganska fritt och man kanske träffar sin behandlare eller vad man ska säga och sedan är det mellanmål, efter det så får man gå hem.
Så kan en dag se ut men sen under veckan har man även kroppskännedom och musik- eller bildterapi, spa har man nog också om jag minns rätt. Och sen är det ju alltid tre mål som man äter där.
Och sen kan jag säga att just på den avdelningen jag är så är det 12 veckor som gäller, det finns ju andra "avdelningar" som är utformade på andra sätt och lite längre sp att säga. Öppenvården börjar man med och så, vilket jag har gjort och har mitt sista mötre där imorgon men jag är lite osäker på om man avrundar med öppenvården också. Dock så får man komma tillbaka ett antal gånger till själva dagvården efteer och vara där under någon dag för den som behöver och vill :). Så det är lite hur det ser ut och hur man kan arbeta vidare och så vidare, schemat man har är typ samma under veckornas gång men att det är lite flexibelt på hur det är inom dessa olika sakerna man gör. Hoppas det var lite svar på hur det är och hur det fungerar. Men aja, det gick bra för att vara min absolut första dag :). 
Så har min dag sett ut till en viss del och sen så är jag även nyfrissad, behövde verkligen klippa mig så nu har jag tillbaka luggen jag klippte förra gången som har växt ut en del ;).
Kram Kram 
Ems
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback