Jahapp!

Då sitter man där med mycket ätstörda tankar, så pass mycket att jag blir riktig rädd för mig själv. De ätstörda tar över på något sätt, jag behöver hjälp men vågar man be om hjälpen, ringa till SCä och säga det? Jag sitter och funderar på det, även om jag kanske håller på mina sex mål om dagen men ibland så slinker det saker i papperskorgen, äter inte riktigt fulla portioner och ja, det är som det är. Jag vet inte vad jag ska göra, jag mår inte bra helt enkelt. Inte bara i ätstörningen utan i det andra också idag är det ingen bra dag helt enkelt och jag har inte mått så himla bra dem senaste dagarna men det har liksom varit hanterbart med allt och ångesten. Jag har ju ständig ångest men den blir större vid maten och ökar ju längre dagen går(oftast så ökar den iallafall), fast det kan pendla lite under dagarna också men som sagt så ökar den oftast i takt med dagen typ.
Jag är så velig i det hela och jag vet inte vad jag ska göra, säga eller ens ta mig till. Jag vill inte behöva be om hjälpen igen och så, och om jag nu skulle ta mig att be om hjälp när gör man det då isåfall? Aja, jag kan inte bestämma mig i det hela och jag kan inte få rättsida på det hela. Och jag tänker inte ljuga och säga att allt är så himla lätt nu eller lättare bara för att man har genomgått en tolvveckord behandling(blev dock tretton för alla röda dagar som försvann) men det hjälpte dock mycket men det finns fortfarande svårigheter och eftersom jag vet att jag kan dippa lika lätt som jag kan svänga imorgon och känna mig bättre. Allt är så svängit när det gäller mig och lite går väl att förklaras hur jag är i och med min borderline-diagnos men jag är inte den utan jag har bara extra svårigheter i och med den, ser saker i svart och vitt, svängig i humöret och är allmänt distanserad till mina känslor eller om jag nu skulle få kontakt med mina känslor så blir det lätt att jag känner det extra mycket. Så det är ganska mycket antingen eller när det gäller mig!
Aja, orkar inte skriva så mycket mer och jag ska strax försöka äta något utan att göra något dumt eller att kasta något jag har gjort iordning!
Hoppas att ni mår bra och GLAD midsommar på er säger jag!
Skriver så fort jag har ork och så!
Kram Kram
Ems

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback