Så sjukt!

Jag vet inte hur många som har hört talas om det här nya spelet eller appen som heter "plastic surgery for Barbara", där det går ut på att göra om kroppen och se bättre ut, tom smalare! Men jag tycker att det är så sjukt att man ens kommer på idén och sätter spelet från tolv år. HUR FAN TÄNKER MAN?

Alltså, vart är vårat samhälle på väg, där först H&M för inte så länge kallde en normalbyggd kvinna för plus-size och nu detta? Vad för ideal ger inte det liksom? IJag tycker inte att det ger normala kroppsideal alls, utan det ger ut ideal och ett buskap att man ska vara riktigt smal! Jag vill inte ha dem kroppsidealen alls. För jag är rädd att detta kommer leda till att allt fler utvecklar ätstörningar av dessa anledningar. Vad hände med att ha en normal och hälsosam kropp med kurvor? Vad hände med att ha denna hälsosamma kropp och tycka om den? Och jag kan säga att jag blir så ledsen när sådant här dyker upp för att det kan få en att må ännu sämre(om man inte mår bra redan) eller utveckla ätstörningar. 
Jag känner väldigt starkt för det här av just den anledningen att jag själv har ätstörningar och kämpar med att gå upp i vikt och bli frisk ifrån den, men det blir inte lättare av sådant här dyker, som kan kännas uppmanande att gå ner och få en att tycka att ens kropp inte duger som den är. 
Jag blir så arg.....Jag blir ju tokig på hur dagens ideal ser ut och hur det nästan ses som normalt att vara så smal och inte ha en normal/hälsosam kropp, en kropp som mår bra. För man mår inte bra av att ha en kropp som sätts i svält och man väger alldeles för lite, och det säger jag av egen erfarenhet.
Det är så sjukt och blir ledsen av att se detta och vart samhället är på väg.
Blir även väldigt arg och jag hoppas att denna app kommer dras in från dem/företagetr som har skapat den. Och att H&M fixar till det hela med plussize-händelsen!
 
/Ems
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback