Jajamensan

Jag har en tid på SCÄ idag och för mig så är det bara bra! Jag blev faktiskt glad över det igår, och när jag har fått vård för äs förut på Mando så var jag inte så alls. Jag är visserligen glad idag också. Men jag tänkte lite på det här med skillnaden mellan SCÄ och Mando. Jag känner att jag fick rätt vård i och med SCÄ eftersom det har fungerat bättre för mig plus att få en helt underbar behandlare/psykolog där. För mig så funkade inte Mando alls för mig, deras metpd var inte något som passade mig alls. Sen kanske det är hur jag har varit och är i nuläget, jag menar bara att en del saker fungerar bättre än andra för alla människor. Det är ändå så enkelt kan jag tycka, för man måste få den vård för ätstörningar som passar just en själv. Det kan låta väldigt självklart men det är inte så självklart att hitta rätt och gå rätt väg med rätt vård. Det som inte funkade för mig kanske funkar för någon annan och tvärtom, det som fungerar bra för mig kanske inte funkar för någon annan. Det finns alltid något som är rätt för alla, det gäller bara att hitta det och kämpa på. Man är aldrig ensam heller för den delen även om man känner sig det och se till att ha rätt människor som gör dig glad och får dig att ändå kämpa på när det är som jobbigast och svårast. Jag har känt mig ensam och övergiven, velat sluta kämpa men jag hittade mina guldkorn och jag kämpar även om det inte är lätt och man får även bakslag men det tillhör. ♥ /Ems(Bild från mando och mobilen. En bild som kan säga mycket men ändå så lite)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback