En dag!

Det tog mig en dag för att bryta det jag hade planerat att försöka hålla mig borta ifrån åtminstone veckan ut men det sprack idag! Jag hade försökt att tänka att jag skulle försöka hålla mig borta med det dåliga som har med äs:en att göra, jag tror att de flesta förstår vad jag menar med det dåliga. Men det som jag hade tänkt sprack som sagt idag. Alltså, varför ska det vara så svårt för, speciellt när jag vill bli fri och bara slippa den djävulen?
Jag önskar att man kunde säga att allt är helt underbart och bra men det går inte för just nu och sen har det varit mycket den senaste månaden(ungefär den senaste månaden) som har gjort att det har varit extremt mycket ångest och mycket saker som kommer till utav det!
Jag älskar att skriva och jag försöker göra det istället för att göra det första som kommer upp i huvudet när jag får ångest utav maten, men det har inte hjälpt särskilt mycket den senaste tiden. Det har varit mycket av det dåliga den senaste tiden, men så är det väl också när man har utökat saker och ting i vissa måltider och lagt till förmiddags-melliset som är näringsdrycken ju! Alla får återfall, eller man kanske inte ska säga återfall i mitt fall? Eftersom vi inte har fått bukt med det än, det har blivit lite värre nu sedan jag utäkade frukosten och lade till näringsdrycken på förmiddagen som sagt(och jag säger vi eftersom jag går ju i behandling och får hjälp för det). Behandlare/psykolog K hjälper mig med mycket och även med att få bukt på det här också. Men hon blir inte arg på mig om jag gör det utan försöker prata med mig om det istället, så som att varför jag gör det och så vidare!
Och det stödet hjälper mig myclet mer och jag känner mig säkrare med det också, även om jag har en tuff period och har tagit den "lätta vägen" ur ångesten ganska mycket den senaste tiden så är det inte så att jag slutar kämpa för att få bort det eller så utan de är bara svårt för tillfället. 
Men som sagt, det är tog en dag innan jag var tvungen att skriva upp i mitt matscheme-papper som jag ska göra när något sådant här händer, lite ovant men bra när man reflekterar över det.
 Jag hoppas verkligen att denna rad är bara för denna vecka och att jag behöver fylla någon mer rad, håller tummarna på det iallafall. Men hoppas ingen blir arg om jag får ta och fylla i mer rader såhär!
Men har en lapp som jag och behandlare K gick igenom hur jag ska göra när vissa saker tar över(Dock skrev K lappen) och den hjälper mig mycket i många lägen!
Och sen finns det andra saker som gör att jag känner att jag klara av vissa saker, och det är även stöd från andra håll så som min "ordinarie" psykolog och en person som jag inte hittar ord för men som jag kan lita på mycket också <3. 
Men men, hoppas att ni mår bra och har det bra!
Kram Kram
Ems
 

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback