En gammal text igen!

Min kropp är min kropp, eller hur? Så varför ska jag få höra att jag är snygg bara för att man har en urringning eller visar upp sina former och kropp. Varför blir det utmanande? Eller varför blir allt så sexualiserat? Jag ska kunna gå ut naken utan att någon ens lägger ett finger på mig, men i dagsläget så går det tyvärr inte, sen att man kanske inte går ut naken av andra skäl är en annan sak!

Jag vill kunna känna att min kropp tillhör mig och bara mig. Jag vill inte gå ut och känna mig rädd för att bli tafsad på eller våldtagen, bara för att jag är klädd på ett visst sätt eller ser ut på ett visst sätt.

Jag känner att mina bröst kan vara sexualiserade om jag vill att dem ska vara det, men det är ju mitt val när dem ska vara det eller hur? Dem tillhör mig och dem är inte till för att killar ska se dem som några objekt för sex (eller vad det nu kan vara). Men allt är relativt eller?

Jag vill verkligen att man ska kunna se mig, inte bara hur jag ser ut och vill inte blir objektifierad för att jag har former och är kvinna.

 

MIN KROPP ÄR MIN KROPP OCH INGEN ANNANS!


Vad jag väljer att göra med min kropp är ju ändå mitt val och ingen annans. Eller ska man få höra att man är på ett visst sätt för att man väljer vissa saker? Som till exempel vilka kläder jag väljer, vad för smink har på mig eller val av för utsmyckningar jag väljer så som örhängen(få som många) och tatueringar

Vad jag gör med min kropp är inte ditt problem, och om det jag väljer att göra med min kropp stör dig så mycket så är det ditt problem inte mitt. 

Jag kan inte bry mig mindre om vad du tycker om min kropp, för jag vet att om jag mår bra i mig själv och älskar hur jag ser ut så kommer det att bli så att jag utstrålar något som någon kommer att älska mig för den jag är och hur jag är som person, alltså se bakom allt på utsidan och hur min intelligens ser ut.

Allt handlar inte om utseende och hur man ser på min kropp, en ung kvinnas kropp med kurvor(ja, jag har fått kurvor nu!!). Utan jag vill ses för den person jag är och hur smart jag är, jag vill ses bakom det utseende jag har. Men i dagens läge så känner jag att många kollar på mig och ser bara mitt yttre och att jag inte är tillräckligt smal eller snygg, bli objektifierad. Men det finns även dem som tycker att man är snygg och tror att man inte är smart så att man kan komma undan med att flörta plus att säga vad som helst och tror att man ska falla lätt för den personen, som bara är ute efter en sak. Allt handlar inte om utseende och sex.

Min kropp är mig och jag bestämmer själv över den, ett nej är alltid ett nej oavsett. Min kropp är min och inte din, så låt min kropp vara och sluta objektifiera mig och min kropp. Jag gör vad jag själv vill och när jag själv vill. Ingen ska bestämma vad jag ska göra med min kropp eller om saker är sexobjekt eller inte, för jag ska kunna bestämma själv när det ska vara sexuellt, snyggt och sensuellt. That’s it!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback