Tungt att andas!

Som kronisk astmatiker och vara förkyld är nog en av sakerna som påverkar en ganska mycket. Jag är ju kronisk atsmatiker men det har blivit bättre med åren, men jag kommer aldrig bli fri ifrån den. Och nu när man sitter här och är förkyld så märker man av sin astma än vad man har gjort på länge men vad kan man göra än att försöka att bli frisk och öppna upp luftvägarna i ens nästa och så vidare? 
Men just nu känns det som att det är bara att vänta ut ens förkylning också för att då kanske man slipper det på ett bra tag igen, men man vet ju aldrig! Aja, jag kan ju inte direkt hindra min kropp från att bli sjuk eller att reagera på olika saker. Men ibland hatar man att man är förkyld när man har en astma i botten som dyker upp som mest när man är förkyld just nu, och sen att man är även en kronisk allergiker tillhör astman på många sätt. Jag är både och har fått mycket problem med det när jag växte upp och har en del problem med det än idag, astman när jag är förkyld t.ex och allergierna när pollensäsongen börjar eller äter för mycket av saker som jag inte tål helt och hållet för då får jag eksem eller liknande saker. Nötterna ska jag inte ens äta för då hamnar jag på sjukan, men jag kan äta spår av nötter vilket jag inte kunde göra när jag var yngre men det gäller att vara försiktig med det också. Jag kan lika gärna få tillbaka allt i full kraft och inte ens äta med spår av nötter eller ens äta något med tomat i t.ex. Så för mig gäller det att vara försiktig men man ska inte vara överdrivet rädd heller.
Aja, nu ska jag gå och ta en alvedon för mitt huvud håller på att ta kol på mig känner jag, men så är det att vara förkyld antar jag. 
Hoppas att ni mår bra i höstvädret som ändå råder utanför fönstret! Och att ni har en bra dag!
Kram Kram
Ems

Kommentarer
Brittis säger:

Krya på Dig! Kram

2013-09-24 | 21:29:35

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback