Underbara Farfar <3

Måste bara skriva ett snabbt inlägg innan jag fortsätter att kolla på fotbollen! Men jag har pratat lite med farfar idag och gud vad man inser då hur mycket man faktiskt har saknat att prata med honom och än mer att träffa honom. Han börjar bli lite vimsig känns det som, ställer lite samma frågor lite då och då sådär, men han är ju ändå härlig och så glad, minns väl inte att han kan ställa lite av samma frågor sådär men vad ska man göra? Han blir ju ändå åttio i januari, herregud åttio år!!!! Det är ju helt ofattbart, känns det som även om man vet att åren går! Sen så ska jag väl kanske åka till farfar snart tror jag, måste bara säga och kolla med honom när det passar! Och samtidigt så kommer det upp en massa annat när man pratar med farfar så som farmor, som inte lever och hur mycket man saknar henne för man hade velat lära känna henne ännu mer och ha haft mer tid med henne. Hon gick bort alldeles för tidigt, hon dog när jag skulle fylla fem. Jag har några få minnen från henne men jag hade velat ha mer och fått chansen och lära känna henne ännu mer. Så är det, men samtidigt så är hon någon som får mig att kämpa för ett liv som jag vet att hon hade önskat för mig och alla hennes barnbarn, för hon var en sådan person som jag minns vagt och har fått höra! 
Men nu så kan man känna lite att när man pratar med farfar så känner man att det inte riktigt är farfar alla gånger av den anledningen hans "nya" som jag inte riktigt gillar men det är ju ändå farafars val. Men Hon är ganska krävande och sitter och verkligen lyssnar när man ringer, man kan höra henne i bakgrunden och fråga vad man vill!?! Det är inte helt okej, men det är farfars val och jag kan vara trevlig så länge hon är trevlig och snäll mot en annan när man träffas så är det!
Aja, nu ska jag nog ta och avrunda men jag skriver snart igen!
Kram Kram
Ems

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback