Göra och inte göra!

Att inte göra något som har velat göra i år och dar är ju inte det bästa kanske, eller är det? Det kanske beror på vad det är och varför man gör det isåfall kan jag tycka. Och jag tänker lite på vad jag faktiskt gjorde igår, att ta ett till hål i örat vilket jag har velat göra länge, och då menar jag länge. Jag hade funderat på det i ungefär två år och jag har varit väldigt feg plus att jag har lyssnat på andra som tycker att det är onödogt. Fegt på det sättet att jag ville inte riktigt att det skulle bli som då jag gjorde de första hålen då ena örhänget som man får isatt när de gör hålet hade fastnat lite och det gjorde en aningen ont, men nu för tillfället så känner jag inte av att jag gjorde det igår plus att jag går och snurrar på örhänget lite då och då så att den inte ska fastna på något sätt. Visserligen så fastnade själva flärpen eller vad man ska säga första gången men nu är jag inte så rädd ändå med tanke på att jag ändå vet vad som hände förra gången och varför men men så är det. 
Men nu är det ju gjort och jag är så nöjd, men ibland känns det lite overkligt att man har gjort det och verkligen gjort något som man själv ville och inte har fortsatt att lyssna på någon annan. Nu tog bara tag i det och gjorde det för mig och min egna skull, vilket jag typ aldrig gör. Jag har alltid tagit och lyssnat på alla andra först, sen är jag så van vid att få höra att jag ska inte göra på nåfgot annat sätt heller för att jag är just jag på olika sätt. Orkar inte förklara så ingående vad jag exakt menar för det är så komplicerat! 
Aja, men jag måste lära mig att göra saker som jag vill och inte lyssna på alla andra och på vad de vill utan lyssna och ta mig själv på allvar. Det är liksom min liv och ingen annans pch då måste jag lyssna på mig själv mer även om det kommer innebära en kamp för att jag är så van vid annat men så är dewt helt enkelt. Sen så kommer jag självklart hjälpa andra och göra allt jag kan för att det ska bli bra men om det inte känns bra eller rätt så gör jag det inte. Jag måste tänka på alla aspekter och där jag är inräknad. Det är något jag vill och kommer lära mig tror jag men måste bara få lite hjälp på vägen från lite olika håll.
Aja, ska nog ta och avrunda nu men hoppas att ni har haft en bra dag!
Kram Kram
Ems

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback