Men ja!?!

Men ja, det var ju det där med utmaningar och så vidare. Jag funderar på hur f*n ddet ska gå med utmaningen jag har, kommer jag verkligen klara av det/den? Och kommer jag kunna göra det utan att känna att jag behöver göra något för att klara av det som kommer efter, typ som ångest och så? Jag håller på att tappa kontrollen över hela den här grejen känns det som och jag är helt livrädd kan jag säga.....
Jag vill kuna säga något positivt men just nu så känns det som att min egna "djävul" styr mig och på något sätt så tillåter jag den för att jag sitter här med full panik, är livrädd och skakar av ångest för det! Så åter igen, hur f*n ska det här gå? Jag vet att jag måste kämpa men det är inte lätt och jag måste sätta dit min envishet, vilket jag också vet men det gör mig fortfarande furtanksvärt livrädd och ångestfylld, gah man vet inte hur man ska göra och när man väl kanske gör det vem ska man välja att kanske kunna vara en stöde eller hur man ska säga? Jag vet inte, och jag har så svårt att säga till och att be om stödet så det gör ju inte saken lättare heller!!!
Jaja, nu har jag fått skriva av mig lite tankar och så!
Kram kram
Ems

Kommentarer
Helena säger:

DU måste be om hjälp..våga ta stegen mot hjälpen och ett sundare liv..ett liv där du ska må bra och gilla dig själv...våga säga att du är stolt över dig själv. Det livet finns där borta även om det känns långt borta. Små steg gör att du till slut kommer dit...särr korta mål och gläm aldrig att när du klarat dem (kanske är bara att kunna gå till affären tex) KLAPPA dig på axeln och beröm dig....allt som du tycker är svårt...gör inte det stora steget på en gång utan gör korta mål på vägen..skriv upp dem..sätta stjärnor...och belöna dig på vägen..tex att när jag fått fem stjärnor så ska jag göra...det och det...osv...
Jag vet att du har svårt med maten och utan energi mår kroppen inte bra och du blir deppig och orkeslös. Försök kanske koncentreera dig på ett mål som ska funka varje dag...tex frukosten : Nu ska du äta frukost 5 dagar denna vecka= en stjärna...en frukost behöver inte bestå av en hotell frukost med ALLT...ta lite och sedan dag för dag öka lite...Vecka 2 kanske du kan lägga till lunchen...ät din frukost och stjärnor..sedan lite lunch...öka efter hand du känner det är ok...Beröm dig själv hela tiden...Bort med negativa tankar för DU är lika värd precis som alla andra på vår jord..GLÖM ALDRIG DET !!
Du kan inte ändra hela ditt liv på en dag,en månad...det kan ingen...ändra pytte lite i taget...
Jag finns här..glöm aldrig det..kramiz :)
Sök efter mig på facebook om du vill
Helena Ericsson i Oskarström

2013-11-17 | 14:28:13
Bloggadress: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback