Ledsen!?!

Hej, nu är jag tillbaka och är ledsen över en så dålig uppdatering som har skett dessa två dagar. Men jag har känt att det har inte varit läge till att skriva då jag knappt har varit hemma och sedan knappt haft orken till att skriva alls, men nu sitter jag här med datorn i knäet och tv:n på som jag sneglar lite lätt på samtidigt.
Något nytt? Ja, det kan man väl säga jag har varit hos psykologen E och Läkaren S idag, vilket behövdes och vi satt och diskuterade om olika saker och det blir medicinering från om med nu för mig, eller iallafall testa under ett tag med denna som jag fick och om den inte hjälper så ska det bytas till något annat. Allt för att jag ska kunna må bättre och kännas lättare, det är inte så lätt att höra att någon verkligen vill hjälpa en efter att olika personer har svikit en och så vidare. Men jag verkar äntligen ha hittat rätt och det känns så skönt och rätt, visst är det härligt!?!
Aja, annars då? Jo, igår när det var en sådan sommarvärme så var jag ute hos mormor och morfar först, på förmiddagen och hjälpte dem lite med tvätten eftersom mormor tvättade igår. Därifrån så åkte jag vidare till M,A och I. Fast när jag dök upp så var det bara M som var där och jobbade, I var tydligen ledig och A var på möte men dök upp senare på eftermiddagen, så blev det och inte visste man det men fick iallafall en stund med M och mycket att stå i när man fick hjälpa M och ta hand om det lite mer praktiska medans hon var tvungen att göra en massa saker, men det gör mig inget när jag älskar att få göra saker. Ett tag innan det skulle stängas så satt jag med två barn och spelade Fia med knuff, helt oskyldigt men så kommer det den frågan som jag helst inte ville behöva svara på!?! Vad har du gjort på armarna? Men dem nöjde sig med svaret jag gav, det var inget mer med det men jag blev lite såhär vad ska man säga? Och blev även lite paff och ledsen över det men vad ska man göra liksom? Jag ska inte behöva dölja mina armar för att jag har en massa ärr, det är ju en del av mig och barn är ju nyfikna och man behöver inte säga exakt. Det dög med svaret jag gav och så enkelt är det, jag tror mycket av att det är så laddat när man har ärr som jag har som jag har skapat själv så blir det lätt så att det är de vuxna som skapar problemen med att tro att barnen inte ska behöva se det eller vad det kan vara som gör att vissa vuxna inte vill att man ska visa detta. Barn är bara nyfikna som sagt och nöjer sig med ett väldigt enkelt svar, dem behöver inte veta allt men man ska inte skudda dem ifrån allt heller tycker jag. För mig är ärr som ärr, oavsett vad som har hänt. Mina ärr visar på en sjukdom som finns inuti mig och någon anna som har ärr från en operation har ju ärr från den och det visar ju på att den också är sjuk eller har varit sjuk på ett annat sätt, vad är skillanden?
Aja, det är vad jag tycker och jag fick nog allt lite färg igår när jag bara gick runt i klänning och skor när det var som varmast medans idag så fick man klä på sig lite mer eftersom det var mer mulet idag, blir ju galen på när det är så upp och ner med vädret.
Ska ta och avrunda nu men hoppas att ni har haft det bra!?!
Hur mår ni? Och vad har ni gjort?
Kram kram
Ems

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback