!?!

Just nu så kommer natten allt närmare, och det är med blandade känslor som jag ska gå och lägga mig snart. Jag är glad över att jag har hållit mig under en viss gräns med vikten, rent vätskemässigt inräknat då också. Men samtidigt så känns det som att man har världens ångest över allt man har ätit och att det har varit alldeles för mycket som man har ätit.
Jag känner mig så kluven med det hela när det gäller det här men jag känner att jag orkar inte kämpa emot allt det där med maten och så vidare. Orkar inte kämpa emot "Miss A" inom mig, som jag har en daglig kamp med annars också men just nu ligger jag i stort underläg mot det "monstret" eller hur man ska säga, speciellt när ens krafter är slut och man bara vill lägga sig ner och skrika liksom.
Aja, annars då? Jo, jag har ju som sagt varit hos mormor och morfar idag och hjälpt dem med lite saker, sedan var de en långpromenad hem och handla på vägen hem. Sen göra iordning middag till de andra medans jag hade telefonsamtal med psykolog E för att checka av lite saker och så vidare. Sen så blev det att gå en bit till och sätta sig i det helt underbara vädret, det har varit nästan som sommarvärme idag och vill ha det fortsatt så men det lär ju inte bli så och sedan hem igen efter ha sutit ett tag och bara njutit av solen. Hade faktiskt ganska roligt åt några småsaker sådär när man satt och lapade sol ;).
OCh nu senare på kvällen har det bara varit kortspel som har gällt, det har blivit en standar för oss hemma typ att sätta sig ner och spela ett parti plump(kortspelet) innan man ska lägga sig och så vidare. Det är en ganska bra grej att göra faktiskt, bra att spela och få tänka till lite på annat och så kan man kanske få en lugn stund och bara varva ner lite.
Aja, nu är det musik som gäller innan jag tar och säger godnatt helt och hållet för denna dag. Men vem vet när jag får somna idag, allt beror på hur det ter sig efter att jag har skrivit klart och lyssnat klart på musiken som spelas just nu.
Men det har varit denna dag och har bara älskat sommarvärmen som börjar komma nu, jag är en sommar och vår person som älskar värmen. Jag är mycket för värme och så, jag fryser ju ganska lätt och jag gillar inte hösten och vintern för de två årstiderna känns så trist och gråa rent generellt så dem är inte lika roliga och härliga som våren och sommaren.
Hur mår ni? Och hur har ni haft det i denna sommarvärme?
Kram kram
Ems

Kommentarer
Helena säger:

Hejsan vännen. Sitter och läser din jobbiga resa och kan inte hjälpa att lida med dig. Jag är glad att du har en psykolog som jag hoppas kan få dig och din hjärna att förstå detta med mat,träning,hälsa och välmående. Jag har ett matmissbruk åt helt andra hållet då jag ätit för mycket och har aldrig lärt mig hur man ska äta och bantat sönder mig i hela mitt liv. Till slut gjorde jag en gastric bypass som ett verktyg men eftersom man inte opererar hjärnan så får jag slita varje dag mot hjärnan som faktiskt vill annat än kroppen. På bilden på din header ser jag en vacker profil på en ung kvinna som absolut inte behöver gå ner i vikt. Jag ser att du gillar att träna och det är jätte bra då kroppen mår bra över att röra på sig i måttliga mängder och när den fått den näring den behöver. Tyvärr kan vi likna oss vid ett fordon,en bil tex...om vi inte tar hand om bilen som tankar den,fyller på olja,ger den service och tvättar den och vaxar så till slut stannar den....så är det med din kropp vännen. BRA nyttig mat på regelbundna tider,helt 5 mål om dagen med olika mellis och det tillsammans med service..alltså träning,lite spa ibland,tvättning,sömn..roliga intressen tex med vänner osv....är det som gör att vi människor mår bra. TYVÄRR fungerar oftast alla dessa byggstenar och någon krashar för vi mår dåligt i vardagen,,,självförtroendet smäller i botten osv...och man måste leta vad felet sitter och jobba med det..vad är det som gör att du fått din matstörning..vad gör att du mår så dåligt och att just maten blir lidande? Du kunde lika gärna blivit akololist tex..många tar flaksan,några till och med börjar knarka...jag mådde jätte dåligt i min ung som som sedan fortsatte och jag tröståt istället som du tvärtom. Jag har jobbat med min hjärna och gör det än,kommer få göra det resten av mitt liv...men inser idag efter allt läsande vad kroppen vill ha för att min hjärna ska må bra. DU kan komma dit och jag vill att du kämpar och får det liv du vill...DU kan få bort detta genast att lära dig om alla dessa byggstenar kroppen behöver...ta hjälp av vänner,familj och sjukvård...Jag hejar på dig massor !! Sänder styrka och tänk på att DU är en UNIK tjej..FINNS ingen på hela jorden som är som DU.. häftigt va !!! Alla är vi värda att må bra..Ingen ser lika ut som någon annan..tur är väl det...fy så tråkigt..VEM säger hur man ska se ut..VEM bestämmer det??....DU är vacker..jag lovar om du frågar din familj,vänner så säger de att du även är vacker på insidan och en unik person med massor av underbara egenskaper...GLÖM INTE ATT LEVA!
Kramiz Hea

2013-05-08 | 10:16:44
Bloggadress: http://hea71.bloggplatsen.se

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback