5 favoriter!

Varje gång jag ska titta på en film så finns det typ 5 filmer som jag alltid väljer emellan, och sen beror det självklart på hur jag mår och känner mig. Om jag behöver piggas upp och bli lite gladare så blir den en film som jag blir glad av typ.
Mina fem favoriter är:
  • Mamma mia (Med Meryl Streep, Stellan Skarsgård m.fl)
  • Sagan om konungens återkomst
  • Anastasia
  • Dirty Dancing
  • Baksmällan part one
Det är mina favoriter, och anastasia är ju en tecknad/animerad vilket kanske är oväntat men det var min favoritfilm när jag växte upp och jag struntar i att den är tecknad/animerad, just för att jag tycker att man ska kunna titta på sådant oavsett hur gammal man är. Sen så blir man ju lite nostalgisk när man tittar på filmer man har växt upp med. Och den som undrar över Dirty Dancing så fastnade jag för den första gången jag såg den, och det var mamma som fick mig att titta på den!
Kram Kram
Ems

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Jag vill bli ihågkommen!

Mail: (Bara jag som ser!)

Blogg/Hemsida:

Dina fina ord:

Trackback